belépés regisztráció
kosár [ üres ]
Főoldal Cégünkről Akciók Szolgáltatások Hírek Regisztráció Kapcsolat

Termékeink

  Kártevőirtó szerek
  Kártevő, állatriasztók
  Szolgaltatasaink
  Elektromos fűtéstechnika
  Vízmelegítő
  Elektromos robogó

Vásárlási feltételek

Általános szerződési feltételek

Tartalom:

Webáruház Szerződési Feltételek célja

Az ÁSZF közzététele

Az ÁSZF hatálya

A szerződésben résztvevő szereplők Az Eladó

A Vevő

A Szállítmányozó

Az áru

A Webáruház szolgáltatás

A webáruház szolgáltatás területi hatálya

A Webáruház Szerződés létrejötte

Általános jellemzők

Regisztráció

A Megrendelés módosítása, törlése

Fizetési feltételek

Szállítás

Szállítási költségek:

Szállítási módok

Szállítmányozó által, előre történő átutalással

Szállítmányozó által, utánvétellel

Személyes átvétel előre történő átutalással

Személyes átvétel készpénzfizetéssel

Kézbesítés

Kézbesítési cím megadása

Sikertelen kézbesítés

A Vevő jogai és kötelezettségei

Adatvédelem, adatbiztonság

Adatvédelmi nyilatkozat

Személyes adatok módosítása

Egyebek

Elállási jog

Garancia és feltételei

Biztonság

Felelősség kizárása

Szerzői jogok

Jogviták

Termékekhez kapcsolódó képek és videók

Általános szerződési feltételek

Az alábbi ÁSZF érintheti az Ön törvényes jogait. Emellett tartalmazza a Roteberg KFT. által működtetett webáruházak általános szerződési feltételeit, megrendelés szabályait, a Vevő és az Eladó között létrejövő szerződés alapvető rendelkezéseit. A vásárlás előtt kérjük gondosan olvassa végig a lent összefoglaltakat.

Webáruház Szerződési Feltételek célja

A Eladó a jelen ÁSZF-et azért adja ki, hogy ebben részletesen szabályozza a webáruház szolgáltatással, és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket, az Eladó és a Vevő jogait, kötelezettségeit és egyéb, a webáruház szolgáltatással összefüggő lényeges körülményeket. Az ÁSZF a Eladó, és a vele szerződéses kapcsolatban lévő Vevő között létrejövő általános szerződés feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően a Eladó webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is alkalmazhatóak.

Az ÁSZF közzététele

Az ÁSZF Vevő által történő elfogadása a webáruház szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. Az ÁSZF elfogadottnak minősül, ha a Vevő a webáruház szolgáltatásait igénybe veszi, azaz webáruház által kínált árut, szolgáltatást megrendeli, illetve azt megvásárolja.

Az ÁSZF hatálya

A Eladó fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészében bármikor módosíthatja. Az ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg a Eladó a webáruház szolgáltatást biztosítja

A szerződésben résztvevő szereplők

Az Eladó

Neve: Roteberg Korlátolt Felelősségű Társaság  (rövidítve: Roteberg KFT.)  továbbiakban Eladó

Címe:8617 Kőröshegy, Petőfi u. 116.

Adóigazgatási azonosítószám:11948197-2-14

Cégjegyzékszáma:14-09-304046

Bankszámlaszámai:

Takarékbank: 50800214-16005798-00000000

Tárhely szolgáltatás
Siódigit Számítástechnikai Kft.
Székhelye: 8600 Siófok, Sió u. 6.
Adószáma: 10432936-2-14
Képviseli: Ifj. Ján Zoltán

A Vevő

Aki a www.gondosgazda.hu domain címen található, a Roteberg KFT által működtetett webáruház szolgáltatását igénybe veszi, azaz a webáruház internetes felületén keresztül árut, szolgáltatást megrendel, vásárol.

A Szállítmányozó

http://www.gondosgazda.hu/webáruház csomagjait a GLS szállítja Önnek.

Az áru

A Roteberg KFT által üzemeltetett internet alapú webáruházban található termékek az Eladó tulajdonát képezik, azokat ő raktározza, illetve rendeli meg beszállítóitól.

A webáruházban megrendelhető termékek árainak változtatásának jogát a Eladó fenntartja azzal, hogy a módosítás a webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a megrendelést követő visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Eladó minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0”Ft-os vagy „1”Ft-os árra, akkor a Eladó nem köteles a terméket a hibás áron szállítani. Ehelyett felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő fenntarthatja, vagy elállhat a vásárlási szándéktól.

A kiválasztott áru mellett feltüntetett ár bruttó vételár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t.

A Webáruház szolgáltatás

A Eladó a Vevő részére az alábbi feltételek szerint nyújtja a webáruház szolgáltatásait.

A webáruház szolgáltatás területi hatálya

A Eladó által fenntartott adathálózati kezelői felület az adathálózat (Internet) sajátosságai miatt mind a Magyar Köztársaságon és azon kívül elérhető, azonban a csomagküldő szolgálata jelenleg csak a Magyar Köztársaság területén található címekre érvényes.

A Webáruház Szerződés létrejötte

Általános jellemzők

A Szerződés a Eladó Internetes felületén, Vevő által történt megrendeléssel, illetve jelen ÁSZF elfogadásával jön létre. A Vevő részéről történő megrendelés elküldésével a Szerződés írásban foglaltnak minősül, melyet a Eladó saját informatikai rendszerében iktat, és adatbázisban tárol. A Webáruházban való vásárlás feltétele a szállítási és számlázási adatok, továbbá elérhetőségek megadása. A vásárlási szerződés akkor jön létre, amikor a Vevő által a webáruház felületén beérkezett megrendelést a Eladó visszaigazolja és az abban lévő ajánlatot Vevő dokumentálható módon elfogadja. A Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a megrendelő adatainak valódisága kérdéses vagy értelmezhetetlen, és többszöri próbálkozás útján sem tud annak valódiságáról meggyőződni, az adatokat törölje, és ezekkel az adatokkal feladott megrendelést érvénytelennek minősítse.

Regisztráció

A minden oldalon megtalálható "Regisztráció” menüpont alatt, az ott lévő adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra. Az Eladót a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelmekért, illetve egyéb problémákért, hibákért semminemű felelősség nem terheli. A Eladót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Eladónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

A Megrendelés módosítása, törlése

Vevő által az Eladó webáruházán keresztül elektronikus úton elküldött megrendelés már nem módosítható. A megrendelés visszavonását, annak tartalmának módosítását a Vevő a webáruház "elérhetőségek” menüpontjában megadott elektronikus levelezési címre küldött levélben, illetve az ott található telefonszámon jelentheti be. Telefonon csak szándékát jelezheti, de a fent említett módon írásban kell megerősíteni vásárlástól való elállását. Telefononos bejelentés a következő telefonszámon lehetséges: +36 30 960 7312. Telefonon történt módosítást Eladó írásban minden esetben visszaigazolja.

A Vevő a megrendelését törölni csak írásban (e-mailen, faxon, levélben) történt kérésre töröljük, és csak abban az esetben ha még nincs postázva a megrendelt áru. Megrendelésének írásos törlését a következő címeken tudja leadni: e-mailben gazdabolt@roteberg.hu, faxon: +36 84 340 040 levélben: Gazdabolt 8617 Kőröshegy, Petőfi u. 75.A megrendelés visszavonása azonban csak a Szállítmányozó részére történő átadás előtt lehetséges.

Fizetési feltételek

A Vevő a vásárolt áruk és szolgáltatások ellenértékét előre történő utalással a Eladó számlaszámára, vagy a Szállítmányozó részére, az áruk átvételénél utánvétes módszerrel készpénzben, vagy Eladó értékesítési helyén készpénzben teljesíti. A Eladó minden esetben forintos számlát állít ki Vevő részére. A Szállítmányozó, utánvétes szállításnál a készpénz átvételéről számlát ad. A Eladó részteljesítést nem vállal, a Szállítmányozó részteljesítést nem fogadhat el. A Vevő a megrendelés összes tételét egyben veheti át, vagy csak a teljes megrendelés átvételét tagadhatja meg.

Szállítás

A szállítási határidő normál esetben a feladástól számított 2 munkanap. A hétvégén és ünnepnapokon beérkezett megrendeléseket az ezeket követő első munkanapon dolgozzuk fel, majd ezt követően igazoljuk vissza. A webáruházban megrendelt termékeket csak belföldön értékesítjük. 

A Roteberg KFT és a GLS Hungary Kft. az esetleges késedelmes szállításokért vagy a megrendelés teljes meghiúsulásáért kártérítési kötelezettséget nem vállal.

A Magyar Köztársaság területén kívülre történő szállításokra jelen szállítási feltételek nem érvényesek!

A megrendelő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségéről megbizonyosodni és amennyiben a megrendelt árut átveszi, az átvételi elismervényt aláírni. Ezt követően a csomag sérüléséből eredő reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

Szállítási költségek:

A szállítási költséget számos tényező befolyásolja,többek között a termék ára, súlya, terjedelme, a szállítás módja. Pontosan emiatt társaságunk a csomag megküldése előtt tájékoztatja a kedves vásárlókat a pontos postaköltségről,előtte csak várható postaköltséggel tud szolgállni.

Utánvétel esetén átvételkor, vagy postán fizetve.

Szállítási költség : 2.500 Ft.

Szállítási módok

Szállítmányozó által, előre történő átutalással

A Vevő a Eladó számlaszámára előzetesen átutalja a vételár teljes összegét, mely együttesen tartalmazza a termék (ek) ellenértékét, a csomagolási díjat és a szállítási költséget. A szállítás díja a megrendelés folyamán kerül kiszámolásra a rendelés súlyától és értékétől függően. A várható szállítási díjat a vásárlás során a webáruház kijelzi a Vevő számára. Az áru szállításra való elkészítésével egyibőben Eladó számlát állít ki, melyet eredeti példányban az áruval együtt elküld Vevő részére. A számla másolatát elektronikus (fax, e-mail) úton a szállítással egyidőben vagy azt megelőzően amennyiben az időben jelentősen elkülönül külön kérésre eljuttat a Vevőhoz.

Szállítmányozó által, utánvétellel

A számlán szereplő összeget a Vevő az árut átadó Szállítámányozónak fizeti meg, mely együttesen tartalmazza a termék (ek) ellenértékét, a csomagolási díjat és a szállítási költséget. A várható szállítási díjat a megrendelés folyamán Szállító jelzi a Vevő számára. A szállítási díj a megrendelés visszaigazolása során kerül kiszámolásra a rendelés súlyától és értékétől függően melynek összege a megrendelés telefonos visszaigazolásában szerepel.

Személyes átvétel előre történő átutalással

A Vevő a Eladó számlaszámára előzetesen átutalja a vételár teljes összegét, mely csak a termék (ek) ellenértékét tartalmazza. Személyes átvételre akkor kerülhet sor, ha Szállító számlaszámára a Vevőnak küldött számla teljes összege megjelenik Szállító számláján, illetve az előjegyzésbe bekerül, valamint Eladó az áru átadására készen áll. Az átvétel csak a nyitvatartás ideje alatt lehetséges a Eladó által megadott címeken.

 Személyes átvétel készpénzfizetéssel

 Személyes átvételre akkor kerülhet sor, amennyiben Eladó az áru átadására készen áll és azt írásban, telefonon jelezte Vevő felé. Az átvétel csak a nyitvatartás ideje alatt lehetséges a Eladó által megadott címeken.

A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a Vevőre akkor száll át, amikor a Vevő a webáruházban megrendelt terméket az Eladótól/Szállítmányozótól átvette.

A megrendeléseket az MPL-el a (Magyar Posta Logisztika), szállítatjuk ki Önnek! (Átlagos szállítási idő a visszaigazolástól számított 2.6 munkanap.)

Kézbesítés

A GLS a küldeményt két alkalommal kísérli meg személyesen kézbesíteni a Címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, a GLS a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra, majd a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a GLS a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, ill. őrzési időt, ahol és ameddig a küldeményt a jogosult átveheti. A postahelyen a posta 10 napig őrzi a küldeményt, ezt követően visszaküldi a feladónak.

 Kézbesítési cím megadása

Lehetőség van eltérő kézbesítési és számlázási cím megadásra, ebben az esetben a számlázási címre állítjuk ki a számlát, a csomagot pedig a kézbesítési címre szállítjuk. Nagyon fontos, hogy pontos postacímzést adjon meg. Regisztráció után Ön több címet is megadhat, de megrendeléskor ki kell választani a kézbesítési címet.

Sikertelen kézbesítés

Általános kiszállítási határidőnél a Szállítmányozó kettő alkalommal kísérli meg a megrendelt áruk szállítási címen történő átadását. Ezután a megrendelést a Eladó érvénytelennek nyilvánítja és törli.

A Vevő jogai és kötelezettségei

A Vevőnak miután a csomagot átvette 8 munkanapig jogában áll a megrendelt terméket a Eladó részére hiánytalanul, idegen behatásoktól mentes állapotban visszaküldeni. A 17/1999.(II. 5.) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről értelmében a visszaküldés költségei a Vevőt terhelik. A vitás esetek elkerülése végett a visszaküldött árukat tartalmazó csomag felbontásáról a Eladó fényképet készíthet. Az Eladó köteles az áru ellenértékét a csomag kézhezvételétől számítva 30 napon belül visszajuttatni a Vevőnek, amennyiben az adott termék sérülésmentes, és az ÁSZF-ben leírt kritériumoknak maradéktalanul megfelel. A visszaküldés költsége a vevőt terheli.

Az Eladó a termék tulajdonjogát mindaddig teljes egészében fenntartja, amíg a Vevő a vételár teljes összegét (beleértve az ÁFÁ-t is) valamint amennyiben igényelte, a házhoz szállítási díjat hiánytalanul meg nem fizette, tehát a tulajdonjog a Vevőre a vételár és a házhozszállítási díj hiánytalan megfizetése után érvényesül.

Adatvédelem, adatbiztonság

Adatvédelmi nyilatkozat

A webáruház internetes oldalai bármiféle adat megadása nélkül látogathatóak. Vannak azonban olyan szolgáltatások (online vásárlás), amelyeknek teljes körű igénybevételhez szükséges a látogatók bizonyos személyes adatinak megadása. A megrendeléshez szükséges adatfelvétel során a Eladó a következő adatokat rögzíti a Vevőről:

A Vevő azonosításához szükséges adatokat:

név

szállítási cím

számlázási cím

elektronikus levelezési cím

elérhetőségi telefonszáma

Eladó a Vevő által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a Szerződés teljesítése és a Szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Eladó a Vevő adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a Szerződés az Ügyfelek adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.

A megrendelések kiszállítása érdekében a Eladó a következő adatokat bocsátja a Szállítmányozó, illetve a Szállítmányozó megbízottja rendelkezésére:

megrendelő neve

a teljes szállítási cím

a megrendelő által a kiszállításra vonatkozó egyéb közlendője (lehetséges átvételi időpontok)

a megrendelés összege szállítási díjjal együtt (utánvételes megrendelés esetén)

megrendelő telefonszáma és egyéb elérhetősége az áru átadásának megkönnyítése érdekében

A Szállítmányozó, illetve annak megbízottja ezeket, az adatokat szigorúan bizalmasan kezeli.

Személyes adatok módosítása

A megadott személyes adatait a Vevő a webáruház internetes oldalán található "Adataim” menüpont alatt bármikor megváltoztathatja. A Vevő adatainak törlését a webáruház internetes oldalán található "Elérhetőség” menüpont alatt megadott elektronikus levelezési címen illetve telefonon kérheti.

Egyebek

Elállási jog

A 17/1999. (II.5.) Kormány rendelet alapján a webáruházunkban árusított termékekre vonatkozóan biztosítjuk az elállási jogot. Ennek érdekében a vásárlónak a termék kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül indoklás nélküli elállás joga van. A 8 munkanapos határidő a kézhezvételt követő munkanapon kezdődik. Az elállási jog független a futár/kézbestő ottléte során történt csomagellenőrzéstől.

Elállási jog érvényesítése esetén az alábbiak lépnek érvénybe:

Haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszafizetjük a vételárat a kifizetett szállítási díjjal együtt a vásárlónak a vásárlóval egyeztetett módon (banki átutalás, postai úton, stb.)

A visszaszállítással kapcsolatos költségeket az eladó nem köteles állni, a vásárló nem kötelezheti  az eladót a visszaküldés költségeinek fedezésére.

Az elállási jog érvényesítése esetén a vásárlót nem terheli semmilyen más költség, a termék visszaszállításának díján kívül.

Az eladó követelheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő kár megtérítését.

Garancia és feltételei

Az üzemeltető jótáll azért, hogy a Webáruházban megrendelt termék(ek) anyag és gyártási hibáktól mentesek. Az üzemeltető nem vállal jótállást azért, hogy a termék(ek) üzemeltetése minden esetben folyamatos és hibamentes lesz. Az üzemeltető fenntartja a jogot arra, hogy garancia és szavatossági feltételeit a Vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül, a jogszabályoknak megfelelően bármikor módosítsa, vagy kiegészítse. Garanciajeggyel nem rendelkező termékek esetében a garancia érvényesítéséhez a termékkel egy időben átadott számla szükséges. A kötelező jótállás megléte nem érinti a fogyasztó törvényből eredő jogait.

Az eladó szavatossági és jótállási felelőssége a Ptk.-ban és a 117/1991. (IX.10.) sz. Kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.

A megrendelt termék(ek)kel kapcsolatos kifogáésokat a Megrendelő a Ptk. szabályai szerint jelentheti be az üzemletető alábbi elérhetőségei:

Postacím: Roteberg KFT  8617 Kőröshegy, Petőfi u. 116.

                Gazdabolt  8617 Kőröshegy, Petőfi u. 75.

Telefon/fax: +36 84 340 040

e-mail: gazdabolt@roteberg.hu 

Biztonság

A Webáruház biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.

A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Vevő részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

Felelősség kizárása

A Eladó nem felelős semmilyen kárért, amelyet a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vevőt terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

Az oldalon feltüntetett leírások és képek csupán tájékoztató jellegűek. A Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a képekhez megadott adatok a valóságnak megfeleljenek. Azonban az esetleges elírások miatt a Eladó semmilyen felelősséget nem vállal.

Szerzői jogok

A http://www.gondosgazda.hu/weboldal felületein található összes adat, leírás, tájékoztató szöveg, kép valamint az oldal grafikai és technikai szerkezete, funkcióknak megvalósítási módja, az ezen oldalon látható formában a Roteberg KFT kizárólagos tulajdonát képezik. Ezek felhasználása a jogtulajdonos hozzájárulása nélkül a szerzői jogok megsértését jelenti, és jogi következményeket von maga után.
Jogviták

A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket békés úton rendezzék. Amennyiben tárgyalási úton ez nem lehetséges a jogvita rendezése, szerződő felek a Eladó székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat.

Termékekhez kapcsolódó képek és videók

Munkatársaink mindent megtesznek, hogy a valóságnak megfelelő képet, videót és leírást helyezzenek el az oldalon. Egyes típusok esetében előfordulhat, hogy a képen, videón látható termékek, illetve a valós termék eltér egymástól, melyért felelősséget nem tudunk vállalni.

Fentiekre tekintettel kérünk minden tisztelt ügyfelünket, hogy szíveskedjen az illusztrációként feltüntetett képet, videót, illetve az árat egyeztetni a rendelt termék adataival, esetlegesen felvenni a kapcsolatot munkatársainkkal

a gazdabolt@roteberg.hue-mail címen vagy a +36 30 960 7312.-es telefonszámon hétköznapokon 8-17óráig.


Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

 
  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

 

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

 

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

 

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

 


A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

 
  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

 

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

 

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

 

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

 

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

 

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

 

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

 

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

 

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

 

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

 

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

 

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

 


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

 

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

 

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

 

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

 

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

 

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

 

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

 

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

 

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

 

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Online vitarendezési platform

 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

 

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

 

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU


Keresés


Nyitvatartás:

H-P: 08.00 - 16:00
Szo.: 08:00 - 12:00

Webáruházban rendelt temékeinket csak belföldön kézbesítjük!

8617 Kőröshegy,
Petőfi u. 75.

Térkép...
 
 
 
 
 
 

    
 
  
Főoldal | Cégünkről | Útmutató | Adatkezelési tájékoztató és jogi nyilatkozat | Vásárlási feltételek | Kapcsolat
copyright ©   gondosgazda.hu